-
Z cyklu Kultura i Natura: wykład pt. „Mały krok człowieka, ale wielki skok ludzkości” / jak wyglądała podróż na Księżyc / nocne podglądanie nieba na plaży
Podróż na Księżyc do dziś rozpala naszą wyobraźnię. W latach 60 ubiegłego wieku dwa wielkie mocarstwa, USA i ZSRR, jako zimnowojenny oręż wybrało podbój kosmosu – skutkiem czego, 20 lipca 1969 roku spełniło się najbardziej ambitne marzenie w dziejach ludzkości – człowiek wylądował na Księżycu. Jak wyglądała ta przełomowa podróż? Ile wymagała poświęcenia i przygotowań?…
-
Z cyklu Historia Rock’n’rolla: „Hard day’s night” – o filmach muzycznych opowiada Piotr Metz.
BRAK MIEJSC Kończymy pierwsze półrocze wykładów z Historii Rock’n’rolla. W ramach zajęć fakultatywnych zapraszamy na projekcję filmu z komentarzem. „Noc po ciężkim dniu” (polski tytuł ) to jeden z kilku filmów, w których występowali Beatlesi. Jest to nie tylko zapis świetnej muzyki ale również obraz bitelmanii i niepowtarzalnego klimatu lat 60. Drodzy kursanci, zamiast świadectw…
-
Fortepiany Wolności w Gdyni – Klasyka, film i samplery
Fortepiany Wolności w Gdyni – Klasyka, film i samplery – 05-07.07.2019 „Fortepiany Wolności” to cykl kameralnych koncertów zainaugurowany w ubiegłym roku dziesięcioma recitalami. Występy odbywały się w przestrzeni miejskiej Łodzi, w miejscach, które były zaskakujące i dla publiczności, i dla wykonawców. Innowacyjne podejście do formuły koncertów sprawiło, że cieszyły się one powodzeniem wśród publiczności…
-
Wykład prof. Tomasza Grzyba o uległości wobec autorytetu
Konsulat Kultury w Gdyni (ul. Jana z Kolna 25) zaprasza na kolejny wykład z cyklu „Wiedza o człowieku”. 19 czerwca (śr.) o 19:00 o słynnym eksperymencie Stanleya Milgrama opowie prof. Tomasz Grzyb, współautor szeroko komentowanych badań psychologicznych nawiązujących do eksperymentu oraz książki „Posłuszni do bólu. O uległości wobec autorytetu w 50 lat po eksperymencie Milgrama”. Lubimy myśleć…
-
Jeden Obraz: „Powołanie Św. Mateusza” Caravaggia (1598-1600) w interpretacji dra Jacka Friedricha
Jest to jedno z trzech dzieł artysty, przedstawiających sceny z życia apostoła i namalowanych w latach 1597–1601 dla ozdobienia kaplicy Contarellich rzymskiego kościoła San Luigi dei Francesi. Pierwsze poważne zlecenie malarza nie spodobało się zamawiającemu; raził nadmierny realizm przedstawienia, bose nogi Chrystusa, pospolite rysy twarzy postaci i pospolite okoliczności powołania Mateusza wedle wyobrażenia Caravaggia. Wstęp…