Muzeum Miasta Gdyni trzykrotnie nagrodzone w wydarzeniu 6. Przeglądzie Narodowego Instytutu Muzeów – MUZEUM WIDZIALNE!


Wielki sukces Muzeum Miasta Gdyni oraz wystaw ,,W Gdyni Nie Pada”, ,,Jakub Szczęsny. PPPP” oraz projektu związanego z upamiętnieniem gdyńskiego artysty Kazimierza Ostrowskiego ,,Dla przyjaciół: Kachu”!

CENTRALNE MUZEUM WŁÓKIENNICTWA W ŁODZI. MUZEUM WIDZIALNE 2024 fot.Dariusz Kulesza
CENTRALNE MUZEUM WŁÓKIENNICTWA W ŁODZI. MUZEUM WIDZIALNE 2024 fot.Dariusz Kulesza
CENTRALNE MUZEUM WŁÓKIENNICTWA W ŁODZI. MUZEUM WIDZIALNE 2024 fot.Dariusz Kulesza

Muzeum Miasta Gdyni odniosło spektakularny sukces, zdobywając aż trzy prestiżowe nagrody w ramach 6. edycji Przeglądu Narodowego Instytutu Muzeów „,Muzeum Widzialne 2024”. Tegoroczna edycja przyniosła muzeum zaszczytne wyróżnienia za projekty: wystawę historyczno-sensoryczną „,W Gdyni Nie Pada”, wystawę „Jakub Szczęsny. Polskie Projekty Polscy Projektanci (PPPP)” oraz projekt upamiętnienia wybitnego gdyńskiego artysty Kazimierza Ostrowskiego, zatytułowany „,Dla przyjaciół: Kachu”. Każda z tych inicjatyw zdobyła uznanie w innych kategoriach, potwierdzając wszechstronność i zaangażowanie Muzeum Miasta Gdyni w rozwój sztuki, historii i promocji kultury.

Trzy nagrody w trzech kategoriach

W kategorii B, czyli „,Identyfikacja wystaw czasowych”, Muzeum Miasta Gdyni zajęło drugie miejsce za wystawę „,W Gdyni Nie Pada”. Ten innowacyjny projekt, realizowany pod kuratelą Małgorzaty Bujak, stanowi połączenie historii miasta z nowoczesną formą ekspozycji sensorycznej, a identyfikacja graficzna stworzona przez Eugenię Tynnę nadała jej oryginalny charakter. Wystawa zachęca do eksploracji, dotyku i interakcji, zapraszając zwiedzających do odkrywania codzienności Gdyni w nowy, nieoczywisty sposób. Wystawa ta dostępna będzie dla publiczności do 28 lutego 2025 roku.

W tej samej kategorii, wyróżniona została również wystawa „,Jakub Szczęsny. Polskie Projekty Polscy Projektanci (PPPP)”, przygotowana przez kuratorkę Annę Śliwę, a wyróżniająca się identyfikacją autorstwa Anity Wasik. Ta ekspozycja to przegląd twórczości Jakuba Szczęsnego, cenionego projektanta i architekta, znanego z odważnych i innowacyjnych rozwiązań. Projekt pokazuje jak polscy projektanci kształtują przestrzeń i estetykę, przyciągając zarówno pasjonatów sztuki, jak i osoby zainteresowane współczesnym designem.

W kategorii D, „,Kampania promocyjno-marketingowa”, wyróżnienie otrzymał projekt „Dla przyjaciół: Kachu”, poświęcony pamięci Kazimierza Ostrowskiego, gdyńskiego malarza o ogromnym dorobku i znaczeniu dla lokalnej społeczności artystycznej. Projekt realizowany przez Weronikę Szerle i we współpracy z Agnieszką Drączkowską-Gradzik zdobył uznanie za skuteczną promocję i identyfikację wizualną, stworzoną przez Grupę Projektor. Zespołowi ds. Komunikacji i Promocji – Justynie Gorgoń, Dorocie Lewandowskiej oraz Michałowi Miegoniowi – udało się stworzyć kampanię, która przyciągnęła uwagę zarówno mieszkańców Gdyni, jak i turystów, podkreślając dziedzictwo artystyczne miasta.

Przegląd „,Muzeum Widzialne 2024” – święto dla muzeów

Nagrody i wyróżnienia zdobyte przez Muzeum Miasta Gdyni są szczególnie znaczące, gdyż Przegląd „,Muzeum Widzialne” to jedna z najważniejszych inicjatyw promujących współczesne osiągnięcia w muzealnictwie, organizowana przez Narodowy Instytut Muzeów i Ochrony Zbiorów. Celem przeglądu jest wyróżnienie najbardziej kreatywnych i innowacyjnych działań muzealnych, szczególnie tych, które mają potencjał zwiększenia zainteresowania sztuką i historią.

Wystawa „,W Gdyni Nie Pada” – niepowtarzalna okazja do końca lutego 2025 roku

Wystawę „W Gdyni Nie Pada”, która w tym roku zdobyła drugą nagrodę, będzie można podziwiać jeszcze przez kilka miesięcy – aż do 28 lutego 2025 roku.