KULTURA ŁĄCZY SIŁY

Termin

19 marca 2020
19 marca 2020

Rodzaj biletu

Adres

18.00 >>>
Eko Gdynia / Warsztat z tworzenia masła do ciała
Masło zostanie stworzone z samych naturalnych składników, czyli z maseł i olejów roślinnych. Doskonale sprawdzi się w pielęgnacji nawet bardzo suchej skóry. Mając masełko już nie trzeba kupować kremów do dłoni, kremów do stóp i balsamów do ciała. Masełko zastąpi te 3 kosmetyki.
PROWADZĄCA: Izabela Ryska – absolwentka kierunku Biotechnologia leków Politechniki Gdańskiej, Wydział Chemiczny (2015). Ścieżkę zawodową związała z naturalnymi kosmetykami. Uczy jak tworzyć kosmetyki oraz pielęgnować skórę w sposób naturalny. Od listopada 2015 r. pracowała nad autorskim składem kosmetyku. Stworzyła projekt świecy do masażu. Świeca podczas topienia zamienia się w olejek do masażu o temperaturze zbliżonej do temperatury ludzkiego ciała. Pomysł został doceniony przez miasto Gdynię, jest laureatką Konkursu Gdyński Biznesplan 2017. Izabela prowadzi szkolenia z naturalnych kosmetyków w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku, w Szkołach Żak, TEB oraz w Studium.

20.00 >>>
EPITAFIUM DLA WŁADZY – inspirowane myślą Cesarza Ryszarda Kapuścińskiego / Teatr Gdynia Główna

Teatr Gdynia Główna zaprasza na spektakl Epitafium dla władzy – inspirowane myślą Cesarza Ryszarda Kapuścińskiego. Reżyseria: Ewa Ignaczak

O SPEKTAKLU: Kim jesteście? Tymi czy tamtymi? Żadnych adresów, ani nazwisk, ani nawet nie opisywać twarzy, ani, że wysoki, że niski, że chudy, czoło jakie, że ręce mu, że spojrzenie, a nogi to, kolana, już nie ma przed kim na kolanach… Ryszard Kapuściński – współczesna ikona literatury faktu, mistrz reportażu, który nadał mu wymiar literacki. Jedno z jego najbardziej znanych dzieł – Cesarz, stało się inspiracją do podjęcia teatralnego dialogu z zawartą w nim myślą. Spektakl Epitafium dla władzy stanowi ogromne, wielopoziomowe wyzwanie – adaptacyjne, reżyserskie, aktorskie. Uniwersalna opowieść o mechanizmach władzy niezwykle rzadko przenoszona na scenę zadaje pytania, na które odpowiedzi udzielają nieliczni, a uchyla się od niej zbyt wielu. Nośność ideowa i dramatyczna tekstu Kapuścińskiego sprawia, że spektakl jest jak lustro, pozwala odbiorcy identyfikować się z tekstem. „Cesarz” jest wielkim studium władzy, można jednak śmiało powiedzieć, że nie tylko rządów na szczeblu najwyższym, w osobie króla czy prezydenta – jest psychologicznym traktatem o mechanizmie władzy pojętej szeroko i panującej we wszelkich stosunkach międzyludzkich. Czy to mała wieś, duże miasto, zakład pracy, szkoła – mechanizmy są identyczne. O uniwersalności tego utworu świadczy również fakt, że mimo zmian, jakie towarzyszą ludzkości, bez względu na okoliczności, zawsze w jakiś sposób opisuje otaczającą rzeczywistość. Szczególnie w kwestii problemu granic, które stają się wizytówką współczesnego świata.
TWÓRCY:
REŻYSERIA: EWA IGNACZAK
OBSADA: ŁUKASZ DOBROWOLSKI
OBSADA: WOJCIECH JAWORSKI
OBSADA: PIOTR SREBROWSKI
TEATR: TEATR GDYNIA GŁÓWNA