Ćwiczenie nowoczesności / spacer po instalacjach artystycznych / widowisko multimedialne

Termin

Rodzaj biletu

Adres

12.00-21.00

Instalacja architektoniczno-ideowo-dźwiękowa

Spacer po instalacjach obejmuje trzy warstwy: dźwiękową, wideo i obiekty. Trzy przestrzenne instalacje dźwiękowe, zbudowane na zasadzie projekcji ultradźwiękowych. Uczestnicy zdarzenia, posługując się symboliczną mapą ścieżek fal dźwięku i idei, odbędą podróż po budynku natrafiając na obiekty fizyczne, wizualne i akustyczne odnoszące się do historii XX-wiecznej nowoczesności (modernizmu) i fantazjujące na jej temat.

 

20.00-21.00

Seans audiowizualny

Seans dedykowany modernistom, składający się z czterech części – trzech impresji na temat Bauhausu, Białego Miasta w Tel Avivie i Gdyni, oraz fantazji futurystycznej. Łączy on trzy odległe realizacje, które powstały w podobnym czasie i z podobnych pobudek – dążenia do nowoczesności i użyteczności.

W warstwie wizualnej jest to podróż do estetyki wykreowanej przez szkołę Bauhausu – uproszczone formy geometryczne, czarno-białe fotografie, często uruchamiane przy pomocy maszyn kinetycznych.

Całość obrazu tworzona będzie na żywo, spajając się z warstwą dźwiękową, którą stanowią 4 napisane na tę okazję utwory elektroakustyczne na altówkę, oscylator i kamertony. Kompozycja podporządkowana jest założeniom modernizmu, które ponad sto lat temu wyzwoliły muzykę z romantycznej nademocjonalności. Materiał dźwiękowy wykonywany będzie na żywo, odpowiednio do każdego podjętego tematu, ściśle współgrając z obrazem.

 

Projekt zrealizowany w ramach projektu ćwiczenie nowoczesności (exercisingmodernity.com).

Autorzy

Patryk Zakrocki ur. w Warszawie, improwizator, kompozytor, rysownik. Studiował kompozycję u prof. B. Schaeffera i prof. Ripplemarka oraz literaturę na wydziale Filologii Polskiej U.W. Gra na skrzypcotrąbce, altówce, oscylatorze i nietypowych instrumentach muzycznych. Zajmuje się spontaniczną kompozycją jako autor muzyki teatralnej i filmowej, instrumentalista i dyrygent. Współtworzy duet SzaZa, Lost Education, Spontaneus Chamber Music i Nebular Noise oraz inne wyjątkowe projekty własnego pomysłu: Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego, Zakład Produkcji Dźwięku i Kino Dźwięku. Jest autorem utworów na składy akustyczne i elektroakustyczne a także wielokanałowej muzyki wpisanej w architekturę. Komponuje do spektakli teatralnych, tańca współczesnego i filmów fabularnych, animowanych, dokumentalnych. Współpracuje z Lado Abc, Böłt i Fundacją Słuchaj.

Ludomir Franczak (1974). Artysta wizualny, reżyser teatralny, kurator. Jego prace pokazywane są w galeriach, teatrach, przestrzeni publicznej i festiwalach w Polsce i na świecie. Współpracuje z muzykami (Marcin Dymiter, Robert Curgenven), artystami wizualnymi (Magdalena Franczak, Sebastian Buczek) i teatrami (Schaubude/Berlin, Kana/Szczecin, Szwalnia/Łódź). Jest stypendystą Fundacji Wyszehradzkiej (VARP), MKiDN (2014) i trzykrotnym Marszałka Województwa Pomorskiego, zdobywcą nagrody za najlepszy film eksperymentalny na festiwalu Euroshorts 2007. Nominowany do tytułu „Kulturysta roku 2013” przez dziennikarzy radiowej Trójki. Laureat Nagrody Miasta Lublin w dziedzinie kultury w 2015 r. Zwycięzca programu „Placówka” Instytutu Teatralnego (2016), wyróżniony przez Fundację Sobole w Design Alive Awards 2016.

Zajmuje się problemem pamięci i tożsamości. Za pomocą działań intermedialnych buduje złożone projekty wykorzystując zarówno sztuki wizualne, jak i historię, czy literaturę. Jest autorem wydawnictw artystycznych.

Jan Witek-Terlikowski urodzony w 1983 roku w Warszawie. Architekt, projektant, scenograf i producent, Absolwent  Belgijskiej szkoły La Cambre oraz szkoły projektowania przemysłowego i architektury  w Lozannie.  Współpracował z pracownią architektoniczną Rihter&Dahl Rochat tworząc koncepcje pierwszego wieżowca we Fryburgu dla Szwajcarskiej CFF. Od 2011 roku zajmuje się scenografią oraz produkcją wydarzeń i elementów scenograficznych.