Teatr Gdynia Główna – spektakle| 02-03.2018

TGGZaprasza na przedstawienia:

11.02.2018, 4.03.2018 godz. 12: ABECADŁO WCALE Z PIECA NIE SPADŁO

17.02.2018 godz. 19: PAN KOT wg „Kota w butach” Angeli Carter (dla dorosłych)

18 lutego godz. 12, 25 marca godz. 12 godz. 12: STACJA BAJEK: CZERWONY KAPTUREK (TROCHĘ INNA HISTORIA)

25 lutego 2018 godz. 12:00: STACJA BAJEK: Bajka o księciu Pipo i jego czerwonym koniku

——————— ♦♦♦♦♦♦ ———————

TGG Abecadło wcale z pieca nie spadło PLAKATpt.: ABECADŁO WCALE Z PIECA NIE SPADŁO
Teatru Stacja Szamocin

w reżyserii: Luby Zarembińskiej
obsada:
Tymon Bocian, Agata Mieniuk

11 lutego  godz. 12:00
4 marca godz. 12:00

Żartobliwy tytuł spektaklu nawiązuje do znanego wiersza Juliana Tuwima „Abecadło z pieca spadło”. Przedstawienie inspirowane jest także tekstami Wandy Chotomskiej oraz folklorem kaszubskim.

Kto z nas nie zna słynnego wiersza Tuwima albo polskich łamańców językowych. Ile razy zmagaliśmy się z szczebrzeszyńskim chrząszczem, stołem z powyłamywanymi nogami czy rozrewolweryzowanym rewolwerem? Nowy spektakl Luby Zarembińskiej to propozycja teatralnej zabawy i nauki liter polskiego alfabetu poprzez teatr lalek oraz formę przedmiotu. Jak zawsze w spektaklach Teatru Stacja Szamocin dodatkowym walorem jest użycie oryginalnych, unikalnych lalek. W tym przypadku misternie przygotowanych przez Grażynę Rigall.

Spektakl realizowana przy pomocy finansowej Województwa Pomorskiego, w ramach stypendium twórczego Luby Zarembińskiej.

Fragmenty recenzji:

Gdy na scenie pojawia się dwójka aktorów – Agata Mieniuk i Tymon Bocian, którzy starają się odnaleźć kolejne literki na scenie, dzieci chętnie angażują się i podpowiadają im, gdzie je znajdą. Potem w dowcipny, kreatywny sposób każdą z literek aktorzy pokazują za pomocą własnego ciała. Takie proste, szkolne wręcz, ilustracyjne granie bardzo dobrze trafia do najmłodszych widzów, którzy bez trudu sami mogą w ten sam sposób pokazać „K” czy „S”.

Dużo frajdy małej i dużej publiczności sprawia gimnastyka buzi i języka poprowadzona przez Agatę Mieniuk.

Oboje aktorzy wkładają w spektakl wiele serca. 18-letni Tymon Bocian coraz częściej występuje w produkcjach Teatru Gdynia Główna, a w bajce o abecadle odpowiednio uzupełnia działania Agaty Mieniuk, absolwentki Studium Wokalno-Aktorskiego w Gdyni. Na niej spoczywa ciężar prowadzenia dialogu z dziećmi i śpiewania (oprócz „Kaszubskich nut” również wspólnie z dziećmi wykonanie „Abecadła” Tuwima) i bez trudu udaje jej się pozyskać sympatię widzów.

 Łukasz Rudziński, Trójmiasto.pl 

 

Jak długo można mówić o alfabecie? Na zajęciach na polonistyce, zapewne nie starczyłaby godzina wykładu. A co jeśli odbiorcą są dzieci, a do dyspozycji mamy tylko 45 minut? Stacja Szamocin w Teatrze Gdynia Główna wzięła na warsztat wszystkie litery od A do Z. Pod opieką Luby Zarebińskiej ożywiły się wszystkie nóżki, kropki i brzuszki.

Wszystkie dzieci mogą się zgodzić z jednym – nie ma tu monotonii. Sztukę mogę porównać do dobrze zbilansowanej diety – krzepi umysł i ducha. Abecadło… pomimo tego, że jest zabawne to wycisza. Nie jest to teatr głośny, chaotyczny. Nadal mamy sporą przestrzeń dla dziecięcej wyobraźni. Sporo uwagi poświęcono językowi kaszubskiemu. Dzieci usłyszą mistrzowskie wykonanie kaszubskiego alfabetu.

Czasdzieci.pl

 

Młodych widzów zaskakiwało światło i rekwizyty, nurtowało poszukiwanie odpowiedzi na pytania aktorów a zgrabne teksty opisujące świat liter szczerze bawiły. Gromkie brawa na końcu spektaklu to zapewne największa nagroda i potwierdzenie powodzenia przedsięwzięcia.

Ewelina Kamieniarska, Esencjagdyni.pl 

 

ABECADŁO WCALE Z PIECA NIE SPADŁO

inspirowane tekstami Juliana Tuwima, Wandy Chotomskiej
oraz folklorem kaszubskim.

reżyseria: Luba Zarembińska
obsada
: Tymon Bocian, Agata Mieniuk,
scenografia: Luba Zarembińska
Teatr Stacja Szamocin

11.02.2018 godz. 12
4.03.2018 godz. 12

Bilety: 25 zł

Rezerwacja:
tel. 58 351 15 12
kom. 600 306 634; 600 306 632
teatr@teatrgdyniaglowna.pl
sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/

Teatr Gdynia Główna
Plac Konstytucji 1, 81-354 Gdynia,
Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1)
www.teatrgdyniaglowna.pl
www.facebook.com/TeatrGdyniaGlowna

——————— ♦♦♦♦♦♦ ———————

pankot-plakatPan Kot

wg Kota w butach Angeli Carter
w reżyserii: Idy Bocian

17 lutego godz. 19

Maitre, Mister, Maestro, Messer, Pan… Kot. Sprytny, przewidujący, niezależny i jak wszystkie koty – to on wybiera sobie właściciela, a nie odwrotnie. I to on od tej chwili kierować będzie losem młodego oficera bez grosza przy duszy.

Alternatywna, pełna erotycznej zmysłowości wersja baśni o obutym kocie, który dzięki swojemu sprytowi sprawia, że jego pan zyskuje majątek i piękną małżonkę. Wszystko jednak ma swoją cenę, a żaden kot nie jest bezinteresowny…

Spektakl przeznaczony dla widzów dorosłych.

Fragmenty recenzji:

„Pan Kot to przedstawienie-zabawa. Inteligentna, dowcipna, podszyta erotyzmem opowieść, która różnym widzom oferuje różne doznania. Bo jednak pod maską lekkiej historii kryje się tu sporo dwuznaczności. Dlatego jedni zobaczą w niej zabawną opowiastkę o sprytnym kocie, inni – erotyczną opowieść z dreszczykiem, z całkiem zaskakującą puentą. I to właśnie stanowi, moim zdaniem, o sukcesie spektaklu Idy Bocian. Wzięła ona na warsztat twórczość, którą bardzo trudno zamknąć w jednej, definiującej ją precyzyjnie formule i – moim zdaniem – przetworzyła ją w sposób godny uwagi: dodała do niej nowe treści, uruchomiła świeże konteksty, nie pozbywając się jednocześnie jej oryginalnego, niepowtarzalnego charakteru”.

Anna Jazgarska Teatralny.pl

 

Ida Bocian – aktorka, reżyserka, scenarzystka, animatorka kultury. Absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej. Aktorka Teatru Stacja Szamocin, Teatru Stajnia Pegaza, Teatru Off de BICZ oraz Teatru Gdynia Główna. Prezes Fundacji Klinika Kultury, dyrektor i współzałożycielka Teatru Gdynia Główna – nowopowstałego miejsca na mapie kulturalnej Trójmiasta.

Iwo Bochat – aktor Teatru Planeta M w Poznaniu, student PWSFTViT w Łodzi, współpracuje z Teatrem Stacja Szamocin oraz Teatrem Rondo w Słupsku. Zagrał m.in. w spektaklach Pan Baj i zaczarowana katarynka, Tempus Fugit, Tańce w Ballybeg Teatru Planeta M oraz w Co to jest wiosna Teatru Stacja Szamocin. Rola w Panu Kocie to jego pierwsza kreacja aktorska w Teatrze Gdynia Główna.

Pan Kot

wg Kota w butach Angeli Carter
w tłum. Aleksandry Ambros

scenariusz i reżyseria: Ida Bocian
obsada: Iwo Bochat
scenografia: Kamil Domachowski
maski: Janusz Bocian

Teatr Gdynia Główna
17 lutego o godz. 19
Bilety: 30/ 35 zł

Rezerwacja:
tel. 58 351 15 12
kom. 600 306 634; 600 306 632
teatr@teatrgdyniaglowna.pl
sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/

Teatr Gdynia Główna
Plac Konstytucji 1, 81-354 Gdynia,
Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1)
www.teatrgdyniaglowna.pl
www.facebook.com/TeatrGdyniaGlowna

——————— ♦♦♦♦♦♦ ———————

 TGG Czerwiny Kapturek fot. Marzena Chojnowska 1 STACJA BAJEK:

Czerwony Kapturek
(trochę inna historia)

w reżyserii: Piotra Srebrowskiego

18 lutego godz. 12
25 marca godz. 12

Dawno…a w zasadzie nie tak dawno temu, w pewnym lesie, który nie jest za daleko, razem z mamą żył sobie Czerwony Kapturek, który nie był do końca zwykłą dziewczynką. Żył tam też Wilk, który musiał emigrować z innego lasu, Gajowy – prawdziwy macho, oraz bardzo mądra Babcia. Ich losy połączyła pouczająca, zabawna, ale jakże ważna przygoda.

Czy cukierki są rozwiązaniem na wszystkie problemy? Czy Wilka da się oswoić? Czy władza oznacza bezkarność? W trochę innej historii Czerwonego Kapturka bohaterowie będą musieli znaleźć odpowiedzi na te pytania.

W bajce ożywiony świat formy rodzi się z elementów garderoby i słodyczy. W lumpeksie kulturowych przebrań, z którego skonstruowany jest każdy z bohaterów, wcale nie jest tak łatwo zrozumieć, co jest dobre, a co złe, co ważne, a co nieistotne. Cukierkowy – wyimaginowany świat małej dziewczynki musi zderzyć się z nieco bardziej gorzką rzeczywistością lasu, którym Gajowy nie opiekuje się, jak powinien. Stereotypowe postrzeganie Wilka, wcale nie pomaga rozwiązać tych wszystkich problemów.

Fragmenty recenzji:

Każdy zna historię Czerwonego Kapturka, jego nieszczęsnej Babci, Wilka i Gajowego. Twórcy „Czerwonego Kapturka” w Teatrze Gdynia Główna postanowili opowiedzieć tę bajkę inaczej, opierając się na powszechnie znanej opowieści, jednak zmieniając wydźwięk zdarzeń czy charaktery bohaterów. Dlatego historia nabiera świeżości, a konwencja zabawy garderobą i słodyczami bardzo podoba się najmłodszym widzom.

Łukasz Rudziński, Trojmiasto.pl

W strukturę swojego przedstawienia reżyser wplótł sporo „pouczających” gawiedź, proekologicznych myśli. Zaśmiecone lasy, niszczona fauna, zawłaszczający wszystko ludzie. Na marginesie każdej z przezabawnych, trzymających w napięciu scen pobrzmiewa ostrzeżenie – ludzie potrafią być dużo straszniejsi niż najgroźniejszy Wilk. Dzieciaki zasiadające na widowni z łatwością odczytywały intencje reżysera. Czerwony Kapturek sam w sobie jest fajny, ale jego zachowanie bywa „niefajne”. Scena, w której bohaterka pałaszuje słodkości, a puste papierki rozrzuca w lesie, budzi wyraźny sprzeciw dzieci.

Sensacyjne, ale i bardzo zabawne przygody Kapturka Piotr Srebrowski zamyka w szeregu sprawnie i pomysłowo wyreżyserowanych scen, których atrakcyjność podbija nastrojowa muzyka (Max Kohyt). Duże wrażenie robią sceny zbudowane w poetyce teatru cieni, które dopowiadają akcję. Spektakl ma swój wyraźny, żywy rytm, jest dość krótki (trwa około czterdziestu minut), ale intensywny. Srebrowski postawił na obfitość akcji, ujął ją jednak w języku przystępnym i czytelnym nawet dla najmłodszych widzów. Siłą jego przedstawienia jest jednak nade wszystko doskonała animacja poszczególnych bohaterów.

Anna Jazgarska, Teatralny.pl

Czerwony Kapturek
(trochę inna historia)

wg autorskiej wersji

scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski
wykonanie: Monika Bartoszewicz, Patrycja Pośpiech
scenografia: Monika Ostrowska
muzyka: Max Kohyt

Teatr Bunszali i Teatr Gdynia Główna

18 lutego godz. 12
25 marca godz. 12
Bilety: 25 zł

Rezerwacja:
tel. 58 351 15 12
kom. 600 306 634; 600 306 632
teatr@teatrgdyniaglowna.pl
sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/

Teatr Gdynia Główna
Plac Konstytucji 1, 81-354 Gdynia,
Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1)
www.teatrgdyniaglowna.pl
www.facebook.com/TeatrGdyniaGlowna

 

——————— ♦♦♦♦♦♦ ———————

Bajka o księciu PLAKAT tggSTACJA BAJEK:

Bajka o księciu Pipo i jego czerwonym koniku

wg Pierre’a Gripariego

25 lutego godz. 12

Opowieść o księciu imieniem Pipo, który przemierza świat w poszukiwaniu swoich prawdziwych rodziców i pięknej, prostej rzeczywistości, której wspomnienie sięga lat dzieciństwa. Droga ta nie należy do łatwych, jednak tylko podjęcie związanych z nią wyzwań i miłość do rodziców, może doprowadzić Pipo do osiągnięcia celu.

Bajka o Pipo to uniwersalna opowieść o dorastaniu, przemijaniu, wierności sobie i sile przyjaźni.

Spektakl, w którym nie brakuje żywego tempa, urokliwej scenografii, a przede wszystkim dobrej zabawy, może być wspaniałą rozrywką dla całej rodziny.

Forma spektaklu ruchomego pozwoli młodym widzom doświadczyć bliskiego obcowania ze sztuką i przekonać się, że granice wyobraźni sięgają znacznie dalej niż można by przypuszczać.

Fragmenty recenzji:

[…] niezwykle udany „debiut” Ewy Ignaczak, która pierwszy raz reżyseruje sztukę dla dzieci. I jak to w przypadku wielu jej przedstawień – jest dynamicznie, kolorowo i często absurdalnie. Trójka aktorów – Ida Bocian, Bartłomiej Sudak i Łukasz Dobrowolski grają na bardzo wysokim, równym poziomie, swobodnie wchodzą w interakcje z dziećmi, które chwilami wyprzedzają fabułę i wtrącają się w przebieg spektaklu. Bocian i Sudak wcielają się w różne postaci, i robią to tak sprawnie, że z czasem nawet dzieci nabierają się, że gra je ktoś inny. Inscenizacja oparta jest na symbolu: smutek to wylewana woda, a stół staje się koniem. Wszystko ożywa dzięki i dla dziecięcej wyobraźni.

Katarzyna Gajewska – Dziennik Teatralny Trójmiasto

[…] Brak posiadania dziecka, bezpowrotnie uciekający czas dzieciństwa, tęsknota za nieobecnymi rodzicami, strach i nieoczekiwane zmiany w życiu – między innymi tak trudne tematy pojawiają się w bajce dla dzieci, którą oferuje najmłodszym widzom Teatr Gdynia Główna […]

[…] Ten niejako „spektakl drogi” to atrakcyjna forma dla dzieci, zwłaszcza kilkuletnich, które zazwyczaj szybko się nudzą. Podczas premierowego spektaklu niektóre były tak poruszone, że nie czując granicy między aktorem a widzem, mówiły do postaci z bajki. Doradzały przebieg przedstawienia i komentowały poszczególne sceny. Ich wyobraźnia wykreowała rzeczywistość. […]

Marzena Bakowska – Radio Gdańsk

Wędrówka wydaje się być głównym motywem bajki, pozwalającym na wyróżnienie takich cech bohaterów, jak odwaga, wytrwałość czy pomysłowość. Przy okazji docenione zostają wartości, jak dotrzymywanie obietnic, wzajemna miłość i szacunek, uważność na drugą osobę przy zachowaniu własnej indywidualności. Mamy zatem cały zbiór pozytywnych komunikatów niezbędnych do wychowywania dzieci i utrzymywania właściwych relacji z innymi. Wędrówka symbolizuje zatem proces dojrzewania, który wielu dzieciom kojarzy się z czymś niewygodnym i niepotrzebnym, potem przez pewien okres traktują dojrzewanie w kategoriach przyjemnych korzyści, by jako zupełnie dorośli wspominać już tylko dzieciństwo, co w przedstawieniu zostało odpowiednio opowiedziane.

Katarzyna Wysocka – Gazeta Świętojańska

Bajka o księciu Pipo i jego czerwonym koniku

wg Pierre’a Gripariego

reżyseria: Ewa Ignaczak
obsada: Ida Bocian, Łukasz Dobrowolski, Bartłomiej Sudak
światło i opracowanie muzyczne: Marzena Chojnowska
Teatr Stajnia Pegaza

25 lutego 2018 godz. 12:00
Bilety: 25 zł

Rezerwacja:
tel. 58 351 15 12
kom. 600 306 634; 600 306 632
teatr@teatrgdyniaglowna.pl
sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/

Teatr Gdynia Główna
Plac Konstytucji 1, 81-354 Gdynia,
Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1)
www.teatrgdyniaglowna.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *