Opis Spektakli | Teatr Gdynia Główna

Rerertuar Teatru:  http://gdyniakulturalna.pl/teatr-gdynia-glowna-repertuar-iv-kwartal-2017/

TGGTeatr Gdynia Główna zaprasza na spektakl:

Wielkie Ciasto

inspirowany opowiadaniem J.R.R. Tolkiena Kowal z Podlesia Większego
w reżyserii Piotra Srebrowskiego

STACJA BAJEK: 1 PAŹDZIERNIKA GODZ. 12

tggWszystkich, którym niedziela nieodłącznie kojarzy się z czasem spędzonym w gronie najbliższych, zabawą i uśmiechem oraz zapachem świeżo upieczonego ciasta, zapraszamy na pełen humoru spektakl dla całej rodziny.

Wielkie ciasto, wielka rzecz, która smutkom mówi precz!

Zapraszamy wszystkich teatralnych łasuchów na ucztę dla ducha i ciała. Kuchmistrz Wielkiej Kuchni zaprasza na spotkanie z Kowalczykiem, Gwiezdnym Żółwiem, Alfem i resztą wspaniałych, skonstruowanych z pomysłem kuchennych bohaterów.

Spektakl dla widzów w każdym wieku – dla młodszych wyśmienita zabawa, dla starszych powrót do krainy dzieciństwa, gdzie najprostsze rzeczy cieszyły najbardziej. Do tego rozchodzący się po całym teatrze zapach ciasta – czego chcieć więcej w niedzielne popołudnie?

Kuchmistrzowie Wielkiej Kuchni zapraszają na uroczystość Wielkiego Ciasta. Jest to wydarzenie niezwykłe, gdyż odbywające się zaledwie raz na 24 lata! Gdy goście przybywają, aby świętować, okazuje się, że wypiek jest niegotowy…

Wielkie Ciasto to kulinarno-magiczny spektakl opowiadający pełną przygód historię młodego Kowalczyka. Jeden kreatywny reżyser, dwóch zdolnych aktorów, kilka „kuchennych lalek”, garść wyobraźni, łyżka tajemnicy i szczypta dobrego humoru – to przepis na wyśmienitą teatralną zabawę przyprawioną nutą refleksji.

Poruszający wyobraźnię lalkarsko-aktorski debiut reżyserski Piotra Srebrowskiego, aktora, absolwenta wrocławskiego wydziału lalkarskiego PWST, dotychczas współpracującego m. in. z Sopocką Sceną Off de BICZ, Teatrem Miniatura, sceną SAM i FSC.

Rozsmakowujemy młodego widza w teatrze!

Fragmenty recenzji:

Spektakl przygotowany przez Piotra Srebrowskiego jest wesołą, zabawną i przede wszystkim ciekawą opowieścią o losach młodego Kowalczyka według opowiadania Johna Ronalda Reuela Tolkiena „Kowal z Podlasia Większego”. Kowalczyk odnajduje w cieście tajemniczą gwiazdkę, która umożliwia mu podróż do krainy czarów. Bohater nie namyślając się wiele z tej okazji korzysta, nurkując w głąb… stołu, na którym toczy się wcześniej akcja.

Zarówno Till, jak i „gospodarz” spektaklu, Smużny, grają czytelnie, bardzo wyraźnie podkreślając mimiką stany emocjonalne. Dlatego spektakl jest komunikatywny także dla mniejszych dzieci. Bardziej plastycznie gra Konrad Till, świetnie animujący m.in. Kowalczyka. Obaj jednak uzupełniają się na scenie i stanowią zgrany, budzący sympatię duet.

Łukasz Rudziński, Magia teatru z kilku garnków- o „Wielkim Cieście” w Teatrze Gdynia Główna, trojmiasto.pl

 

W zaczarowanym świecie teatru Srebrowskiego pojawia się wszystko, co niezbędne, aby zmienić optykę patrzenia na świat. Zapachy, kolory, światło, tajemnica, zabawne i ciekawe lalki poruszane w widoczny sposób przez aktorów (Konrada Tilla oraz Radosława Smużnego) oraz dźwięki tworzą bardzo zgrabną całość, a obietnica skosztowania ciasta wprowadza dodatkowe napięcie dramaturgiczne. Historia kucharczyka Kowalczyka nie jest banalną opowieścią o losach starającego się o przychylność kuchmistrza młodego chłopca. Opowieść pogłębiona jest refleksją nad prawidłami światów: realnego i fantastycznego, który był punktem wyjścia w tworzeniu przedstawienia.

Mimo że to aktorzy byli „sprawcami” ruchu lalek, to jednak właśnie lalki były bezsprzecznie najciekawszymi składnikami „Wielkiego ciasta”. Wykonane z różnych kuchennych przyrządów i „narzędzi”, czyli z garnków, pokrywek, durszlaków, ubijaczek, szroberów, sztućców itp. wzbudzały zaciekawienie dzieci, zawsze otwartych na nowości, ale także dorosłych, starających się przeanalizować „skład” poszczególnych postaci. Jednym słowem – debiut reżyserski Piotra Srebrowskiego, aktora mocno już zakotwiczonego w Trójmieście, można udać za udany.

Katarzyna Wysocka, Przepis cioci Wiesi, czyli ” Wielkie Ciasto” na dworcu w Gdyni, Pomorze Kultury

 

Fragmenty video:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TUPj9LJ4gqY

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qQ8DPFgRCQM

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bsGmwGoAk1w

 

Wielkie Ciasto

inspirowane opowiadaniem
J.R.R Tolkiena Kowal z Podlesia Większego

scenariusz i reżyseria: Piotr Srebrowski
konsultacje dramaturgiczne: Maciej Wiktor
obsada: Piotr Srebrowski, Radosław Smużny
projekt lalek: Piotr Srebrowski
wykonanie lalek: zespół
muzyka: Sówka Sowińska
przepis na ciasto: ciocia Wiesia
produkcja: Teatr Gdynia Główna

1 października godz. 12
Kolejny spektakl: 5 listopada godz. 12:00

Bilety: 20 zł


TGGTeatr Gdynia Główna zaprasza na spektakl:

Bajka o księciu Pipo i jego czerwonym koniku

wg Pierre’a Gripariego

8 października godz. 12

Bajka o księciu PLAKAT tggOpowieść o księciu imieniem Pipo, który przemierza świat w poszukiwaniu swoich prawdziwych rodziców i pięknej, prostej rzeczywistości, której wspomnienie sięga lat dzieciństwa. Droga ta nie należy do łatwych, jednak tylko podjęcie związanych z nią wyzwań i miłość do rodziców, może doprowadzić Pipo do osiągnięcia celu.

Bajka o Pipo to uniwersalna opowieść o dorastaniu, przemijaniu, wierności sobie i sile przyjaźni.

Spektakl, w którym nie brakuje żywego tempa, urokliwej scenografii, a przede wszystkim dobrej zabawy, może być wspaniałą rozrywką dla całej rodziny.

Forma spektaklu ruchomego pozwoli młodym widzom doświadczyć bliskiego obcowania ze sztuką i przekonać się, że granice wyobraźni sięgają znacznie dalej niż można by przypuszczać.

Informacje o twórcach:

Ewa Ignaczak – reżyserka teatralna, scenarzystka, animatorka kultury, absolwentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Założycielka Sceny Teatralnej Żak w Gdańsku, Sceny na Piętrze w Elblągu oraz Teatru Stajnia Pegaza, z którym zrealizowała ponad 40 premier. W 2003 roku założyła Sopocką Scenę Off de BICZ. Pomysłodawczyni i organizatorka licznych projektów teatralnych, polskich jak i zagranicznych. Laureatka wielu festiwali w kraju i zagranicą. Dyrektor i współzałożycielka Teatru Gdynia Główna.

Ida Bocian – aktorka, reżyserka, scenarzystka, animatorka kultury. Absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej. Aktorka Teatru Stacja Szamocin, Teatru Stajnia Pegaza, Teatru Off de BICZ oraz Teatru Gdynia Główna. Prezes Fundacji Klinika Kultury, dyrektor i współzałożycielka Teatru Gdynia Główna.

Łukasz Dobrowolski – absolwent South Baltic Academy of Independent Theatre. Od 2014 roku aktor Teatru Gdynia Główna, gdzie występuje w spektaklach w reżyserii Ewy Ignaczak: „Epitafium dla władzy” wg „Cesarza” R. Kapuścińskiego, „Co się przyśniło Gregorowi, że zaspał” wg „Przemiany” F. Kafki i „Pomiędzy” wg „Ślubu” W. Gombrowicza.

Bartłomiej Sudak – aktor, muzyk, wokalista, absolwent Lart StudiO i Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Występował na scenach m.in. Teatru Żydowskiego, Teatru Roma w Warszawie, Teatru Dramatycznego w Elblągu, Teatru Muzycznego w Gdyni. Związany przede wszystkim wokalnie z Warszawą (członek m.in. chóru Sienna Gospel Choir) i teatralnie z Trójmiastem. Można go zobaczyć w trójmiejskich spektaklach Ała Rzeczywistośc czy Disco Polo – wieczór poezji śpiewanej. W Teatrze Gdynia Główna można go zobaczyć w spektaklu ” Pomiędzy” wg „Ślubu” W. Gombrowicza w reżyserii Ewy Ignaczak oraz w spektaklu dla dzieci „Tymoteusz Rym Cim Cim” inspirowanego sztuką Jana Wilkowskiego w  reżyserii: Luby Zarembińskiej.

Fragmenty recenzji:

[…] niezwykle udany „debiut” Ewy Ignaczak, która pierwszy raz reżyseruje sztukę dla dzieci. I jak to w przypadku wielu jej przedstawień – jest dynamicznie, kolorowo i często absurdalnie. Trójka aktorów – Ida Bocian, Bartłomiej Sudak i Łukasz Dobrowolski grają na bardzo wysokim, równym poziomie, swobodnie wchodzą w interakcje z dziećmi, które chwilami wyprzedzają fabułę i wtrącają się w przebieg spektaklu. Bocian i Sudak wcielają się w różne postaci, i robią to tak sprawnie, że z czasem nawet dzieci nabierają się, że gra je ktoś inny. Inscenizacja oparta jest na symbolu: smutek to wylewana woda, a stół staje się koniem. Wszystko ożywa dzięki i dla dziecięcej wyobraźni.

Katarzyna Gajewska – Dziennik Teatralny Trójmiasto

[…] Brak posiadania dziecka, bezpowrotnie uciekający czas dzieciństwa, tęsknota za nieobecnymi rodzicami, strach i nieoczekiwane zmiany w życiu – między innymi tak trudne tematy pojawiają się w bajce dla dzieci, którą oferuje najmłodszym widzom Teatr Gdynia Główna […]

[…] Ten niejako „spektakl drogi” to atrakcyjna forma dla dzieci, zwłaszcza kilkuletnich, które zazwyczaj szybko się nudzą. Podczas premierowego spektaklu niektóre były tak poruszone, że nie czując granicy między aktorem a widzem, mówiły do postaci z bajki. Doradzały przebieg przedstawienia i komentowały poszczególne sceny. Ich wyobraźnia wykreowała rzeczywistość. […]

Marzena Bakowska – Radio Gdańsk

Wędrówka wydaje się być głównym motywem bajki, pozwalającym na wyróżnienie takich cech bohaterów, jak odwaga, wytrwałość czy pomysłowość. Przy okazji docenione zostają wartości, jak dotrzymywanie obietnic, wzajemna miłość i szacunek, uważność na drugą osobę przy zachowaniu własnej indywidualności. Mamy zatem cały zbiór pozytywnych komunikatów niezbędnych do wychowywania dzieci i utrzymywania właściwych relacji z innymi. Wędrówka symbolizuje zatem proces dojrzewania, który wielu dzieciom kojarzy się z czymś niewygodnym i niepotrzebnym, potem przez pewien okres traktują dojrzewanie w kategoriach przyjemnych korzyści, by jako zupełnie dorośli wspominać już tylko dzieciństwo, co w przedstawieniu zostało odpowiednio opowiedziane.

Katarzyna Wysocka – Gazeta Świętojańska

 

Bajka o księciu Pipo i jego czerwonym koniku

wg Pierre’a Gripariego

reżyseria: Ewa Ignaczak
obsada: Ida Bocian, Łukasz Dobrowolski, Bartłomiej Sudak
światło i opracowanie muzyczne: Marzena Chojnowska
Teatr Stajnia Pegaza

Patronat medialny: Trójmiasto.pl; Radio Gdańsk; Czasdzieci.pl; Together Magazyn

8 października 2017 godz. 12:00
kolejny spektakl: 26 listopada godz. 12:00

Bilety: 20 zł


Rezerwacja:

tel. 58 351 15 12
kom. 600 306 634; 600 306 632
teatr@teatrgdyniaglowna.pl

sprzedaż online: http://teatrgdyniaglowna.interticket.pl/

Teatr Gdynia Główna
Plac Konstytucji 1
Dworzec PKP Gdynia Główna (peron -1)
www.teatrgdyniaglowna.pl
www.facebook.com/TeatrGdyniaGlowna

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *